Poradnik Klienta

Menu główne

Logo biuletyny informacji publicznej

Zawartość strony o tytule: Poradnik Klienta

Tryb załatwiania spraw i wnoszenia podań  

Podstawowym aktem prawnym, regulującym sposób załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960, Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. 2016 poz. 23 z późn. zm.).

W celu usprawnienia komunikacji oraz ułatwienia możliwości załatwiania spraw Urząd Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich opracował Karty Usług realizowanych przez komórki merytoryczne Urzędu, wraz z drukami wniosków. Zostały one zamieszczone na stronie BIP Urzędu Miasta – w Elektronicznym Biurze Obsługi Interesanta (e-BOI) dostępnym pod adresem http://eboi.katywroclawskie.pl w zakładce Wnioski elektroniczne i karty usług.

Jednocześnie informujemy, że również w Biurach Obsługi Klienta:

  • ul. Rynek-Ratusz 1 (Urząd Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie), parter, pokój nr 10, tel. 71-390-72-06, 71-390-72-00, fax. 71-390-72-01
  • ul. Wierzbowa 9 Smolec (budynek przychodni, wejście od strony przedszkola), tel. 71-336-20-05,

można pobrać formularze wniosków oraz Karty Usług w formie papierowej. Biura Obsługi Klienta przyjmują dokumenty we wszystkich sprawach kierowanych do Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.


Klient w Urzędzie

Wnoszenie podań/wniosków

Klienci Urzędu mogą składać wnioski w formie papierowej w Biurach Obsługi Klienta.

Niektóre podania/wnioski mogą być składane również w formie elektronicznej poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie e-PUAP. Każdy ma prawo żądać szczegółowych informacji o wszystkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na ustalenie jego praw i obowiązków, będących przedmiotem prowadzonego postępowania administracyjnego. W razie jakichkolwiek wątpliwości, Klient ma prawo zwrócić się o wyjaśnienia, zaś organ administracji publicznej ma obowiązek ich udzielenia.

Platforma E-PUAP

Portal e-PUAP - Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to system informatyczny służący udostępnianiu obywatelom oraz instytucjom publicznym usług administracyjnych drogą elektroniczną. E-PUAP to strona internetowa (www.epuap.gov.pl), dzięki której obywatele i przedsiębiorcy mogą załatwiać sprawy urzędowe, zadaniem portalu jest również udostępnianie informacji na temat usług publicznych realizowanych drogą elektroniczną.

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich  dostępna jest na platformie e-PUAP i służy do wnoszenia podań/wniosków itp. z wykorzystaniem certyfikatów kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.


Terminy załatwiania spraw

Niezwłocznie załatwiane są sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę postępowania administracyjnego, lub w oparciu o fakty i dowody znane organowi administracji publicznej.

Nie później, niż w ciągu miesiąca, następuje załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.

Nie później, niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, załatwiane są sprawy szczególnie skomplikowane.

W ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania załatwiane są sprawy w postępowaniu odwoławczym.

O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie zgodnym z k.p.a. organ administracji publicznej obowiązany jest zawiadomić strony postępowania, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Dokładne terminy załatwienia spraw podane są w odpowiednich Kartach Usług dostępnych w Elektronicznym Biurze Obsługi Interesanta (e-BOI)  stronie BIP Urzędu Miast i Gminy .



Wymagane dokumenty

Przed złożeniem wniosku należy upewnić się, jakie dokumenty powinny być załączone. Szczegółowych informacji udzielą Państwu pracownicy Wydziału Obsługi Klienta Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie. Karty Usług i formularze wniosków dostępne są do pobrania w Elektronicznym Biurze Obsługi Interesanta (e-BOI)  stronie BIP Urzędu Miast i Gminy oraz w Biurach Obsługi Klienta. Karty Usług zawierają informację na temat niezbędnych dokumentów wymaganych dla załatwienia sprawy.



Opłaty

Informacji na temat opłaty związanej ze złożeniem wniosku udzielają pracownicy Wydziału Obsługi Klienta Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie. Informacje te zamieszczone są również na Kartach Usług dostępnych do pobrania w  Elektronicznym Biurze Obsługi Interesanta (e-BOI)  stronie BIP Urzędu Miast i Gminy oraz w Biurach Obsługi Klienta. Opłatę skarbową należy wnosić w postaci przelewu na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie w Banku Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich: 73 9574 0005 2001 0000 0101 0001.



Odwołania

Każdy ma prawo odwoływania się od decyzji wydanej przez organ pierwszej instancji. Decyzje wydane przez Urząd zawierają informacje o trybie i organach odwoławczych.



Skargi i wnioski

Każdy ma prawo składać skargi i wnioski w związku z działalnością Urzędu. W sprawach skarg i wniosków Burmistrz oraz Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy przyjmują Mieszkańców w każdą środę w godz. 9:00 – 14:00.

 Ankieta satysfakcji Klienta

Autor:
Andrzej Krysmalski

Aktualne inwestycje

Przebudowa drogi - bocznej, ul. Wrocławskiej

Przebudowa drogi bocznej ul. Wrocławskiej w Kątach Wr.

Gmina Kąty Wrocławskie podpisała umowę oraz przekazała teren przebudowy ul. Wrocławskiej w Kątach...

Ankieta

Gdzie rozliczasz roczne zeznanie podatkowe tzw. PIT?