Potwierdź PROFIL ZAUFANY w urzędzie

08/02/2019

Potwierdź PROFIL ZAUFANY w urzędzie

Od 4 lutego 2019 roku zapraszamy do Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany, który został zorganizowany w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich.

Jak założyć Profil Zaufany i go potwierdzić?

Wejdź na pz.gov.pl, zarejestruj się a następnie w ciągu 14 dni potwierdź swoją tożsamość (prosimy pamiętać o zabraniu dowodu osobistego lub paszportu) w Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich.

 

Co to jest Profil Zaufany?

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu.

Korzyści ze stosowania profilu zaufanego:

• oszczędność – uzyskanie i korzystanie z profilu zaufanego nie wiąże się z ponoszeniem kosztów,

• poprawa bezpieczeństwa w porównaniu do podpisu składanego w sposób odręczny,

• niezależność od dodatkowych urządzeń – nie wymaga stosowania czytników kart, ani instalacji oprogramowania,

• możliwość załatwienia spraw administracyjnych drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.

 

Co mogę załatwić?

  • Podpisać JPK_VAT
  • Złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
  • Zgłosić utratę dokumentu tożsamości
  • Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
  • Załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym
  • Uzyskać odpis aktu stanu cywilnego
  • Wypis i wyrys z MPZP
  • Nadanie numeru porządkowego nieruchomości
  • Wniosek o wycinkę drzew lub krzewów
  • Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
  • Złożyć deklaracje i informacje podatkowe
  • Dziesiątki innych spraw

 

Rejestracja profilu zaufanego trwa kilka minut i otwiera możliwość załatwienia drogą elektroniczną wielu spraw i usług za pomocą platformy ePUAP.

Co to jest ePUAP?

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. To miejsce, gdzie usługi są udostępniane. Dzięki ePUAP załatwisz wiele spraw w różnych urzędach bez wychodzenia z domu - przez internet, w wybranym przez siebie czasie i w dowolnym miejscu. Strona ePUAP: epuap.gov.pl

 

Co zyskasz?

Przez ePUAP możesz korzystać z usług — elektronicznie, szybko, wygodnie i bezpiecznie:

  • załatwić wiele spraw w różnych urzędach,
  • sprawdzać na bieżąco statusy spraw i wniosków,
  • odbierać i wysyłać urzędową korespondencję.

Wszystkie te usługi są dostępne przez internet, więc możesz z nich korzystać, kiedy chcesz i gdzie chcesz.

Każda wysyłka i odbiór pisma przez ePUAP ma urzędowe poświadczenie odbioru (UPO), które jest tak samo ważne jak awizo.

 

Kto może skorzystać z usługi?

Każdy, kto:

  • ma numer PESEL,
  • ma konto na ePUAP,
  • może potwierdzić swoją tożsamość w internecie.

Żeby korzystać z usług na ePUAP i podpisywać elektroniczne dokumenty, musisz potwierdzić swoją tożsamość w internecie - urząd musi wiedzieć, kim jesteś. Chodzi o to, żeby wszystko było bezpieczne i nikt nie mógł się pod ciebie podszyć.

 

Potwierdzić swoją tożsamość w internecie możesz na 2 sposoby:

  • bezpłatnym profilem zaufanym - jak założyć profil zaufany, napisaliśmy powyżej,
  • płatnym certyfikatem kwalifikowanym.

 

Jak korzystać z platformy ePUAP?

Zaloguj się na ePUAP, wybierz interesującą cię sprawę i wypełnij odpowiedni wniosek. Podpisz go i wyślij. Wszystko to robisz przez internet.

 

Dzięki platformie nie musisz iść do urzędu, by osobiście złożyć papierowy wniosek, ani na pocztę, by go wysłać. Nie ograniczają cię godziny pracy urzędów - sam decydujesz, kiedy złożysz wniosek. Wniosku nie musisz podpisywać ręcznie - do podpisu elektronicznych dokumentów służy bezpłatny profil zaufany.

 

Kiedy możesz zacząć korzystać z ePUAP?

W dowolnym momencie. Wystarczy, że masz konto na ePUAP i profil zaufany oraz dostęp do internetu.

Jak założyć Profil Zaufany - krok po kroku.

Autor: 
Weronika Szwaj