Ratusz
Potwierdź PROFIL ZAUFANY w urzędzie
Od 4 lutego 2019 roku zapraszamy do Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany, który został zorganizowany w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich.
Jak założyć Profil Zaufany i go potwierdzić?
Wejdź na pz.gov.pl, zarejestruj się a następnie w ciągu 14 dni potwierdź swoją tożsamość (prosimy pamiętać o zabraniu dowodu osobistego lub paszportu) w Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich.
Co to jest Profil Zaufany?
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu.
Korzyści ze stosowania profilu zaufanego:
• oszczędność – uzyskanie i korzystanie z profilu zaufanego nie wiąże się z ponoszeniem kosztów,
• poprawa bezpieczeństwa w porównaniu do podpisu składanego w sposób odręczny,
• niezależność od dodatkowych urządzeń – nie wymaga stosowania czytników kart, ani instalacji oprogramowania,
• możliwość załatwienia spraw administracyjnych drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.
Co mogę załatwić?
- Podpisać JPK_VAT
- Złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej
- Zgłosić utratę dokumentu tożsamości
- Wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego
- Załatwić sprawy urzędowe dla swojej rodziny: becikowe, świadczenia rodzicielskie, Karta Dużej Rodziny, Świadczenie o Funduszu Alimentacyjnym
- Uzyskać odpis aktu stanu cywilnego
- Wypis i wyrys z MPZP
- Nadanie numeru porządkowego nieruchomości
- Wniosek o wycinkę drzew lub krzewów
- Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- Złożyć deklaracje i informacje podatkowe
- Dziesiątki innych spraw
Rejestracja profilu zaufanego trwa kilka minut i otwiera możliwość załatwienia drogą elektroniczną wielu spraw i usług za pomocą platformy ePUAP.
Co to jest ePUAP?
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. To miejsce, gdzie usługi są udostępniane. Dzięki ePUAP załatwisz wiele spraw w różnych urzędach bez wychodzenia z domu - przez internet, w wybranym przez siebie czasie i w dowolnym miejscu. Strona ePUAP: epuap.gov.pl
Co zyskasz?
Przez ePUAP możesz korzystać z usług — elektronicznie, szybko, wygodnie i bezpiecznie:
- załatwić wiele spraw w różnych urzędach,
- sprawdzać na bieżąco statusy spraw i wniosków,
- odbierać i wysyłać urzędową korespondencję.
Wszystkie te usługi są dostępne przez internet, więc możesz z nich korzystać, kiedy chcesz i gdzie chcesz.
Każda wysyłka i odbiór pisma przez ePUAP ma urzędowe poświadczenie odbioru (UPO), które jest tak samo ważne jak awizo.
Kto może skorzystać z usługi?
Każdy, kto:
- ma numer PESEL,
- ma konto na ePUAP,
- może potwierdzić swoją tożsamość w internecie.
Żeby korzystać z usług na ePUAP i podpisywać elektroniczne dokumenty, musisz potwierdzić swoją tożsamość w internecie - urząd musi wiedzieć, kim jesteś. Chodzi o to, żeby wszystko było bezpieczne i nikt nie mógł się pod ciebie podszyć.
Potwierdzić swoją tożsamość w internecie możesz na 2 sposoby:
- bezpłatnym profilem zaufanym - jak założyć profil zaufany, napisaliśmy powyżej,
- płatnym certyfikatem kwalifikowanym.
Jak korzystać z platformy ePUAP?
Zaloguj się na ePUAP, wybierz interesującą cię sprawę i wypełnij odpowiedni wniosek. Podpisz go i wyślij. Wszystko to robisz przez internet.
Dzięki platformie nie musisz iść do urzędu, by osobiście złożyć papierowy wniosek, ani na pocztę, by go wysłać. Nie ograniczają cię godziny pracy urzędów - sam decydujesz, kiedy złożysz wniosek. Wniosku nie musisz podpisywać ręcznie - do podpisu elektronicznych dokumentów służy bezpłatny profil zaufany.
Kiedy możesz zacząć korzystać z ePUAP?
W dowolnym momencie. Wystarczy, że masz konto na ePUAP i profil zaufany oraz dostęp do internetu.