Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

12/07/2022

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

1. Sposób i miejsce udzielania porad:

Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie i nieodpłatna mediacja przysługują każdej osobie fizycznej, która złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.

Wykaz punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie powiatu wrocławskiego:

Osobie uprawnionej udziela się nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczy nieodpłatne poradnictwo obywatelskie osobiście, z wyłączeniem użycia środków porozumiewania się na odległość, z zastrzeżeniem przypadków opisanych poniżej:

1) Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, również przez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania tych osób lub w miejscu wyposażonym w urządzenie ułatwiające porozumiewanie się z osobami doświadczającymi trudności w komunikowaniu się lub w miejscu, w którym zapewnia się możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.

2) Osoby, o których mowa w pkt 1 przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego składają staroście, w formie papierowej lub elektronicznej, oświadczenie, o którym mowa w art. 4 ust. 2 ustawy, wraz ze wskazaniem okoliczności to uzasadniających oraz dostępnych tej osobie środków porozumiewania się na odległość. Osoba udzielająca nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadcząca nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, po otrzymaniu od starosty drogą elektroniczną oświadczenia i danych kontaktowych osoby uprawnionej, porozumiewa się z nią w umówionym terminie.

Potrzebę skorzystania z porady za pomocą środków porozumiewania się na odległość należy zgłosić pod numerem telefonu: (71) 722 17 05, 71/ 722 20 78, 71/ 722 18 58

lub e-mailowo na adres: npp@powiatwroclawski.pl

Udzielanie porad odbywa się według kolejności zgłoszeń, po umówieniu terminu wizyty w godzinach dyżurów, wskazanych w punkcie 1. Kobiecie, która jest w ciąży, porady udziela się poza kolejnością.

Zapisu na poradę można dokonać:

1) pod centralnym numerem telefonu: (71) 722 17 05 (w godz. 7.45 - 15.45)

lub

2) osobiście lub telefonicznie w punkcie pomocy,

lub

3) wysyłając e-mail na adres: npp@powiatwroclawski.pl,

lub

4) elektronicznie pod adresem https://np.ms.gov.pl/

Załącznik: 
Autor: 
Anna Sowa