Ratusz
W dniu 25.08.2017 r. w siedzibie Starostwa Powiatowego we Wrocławiu została podpisana umowa o dofinansowanie projektu pn. „Zwiększenie dostępności i jakości elektronicznych usług publicznych dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych Powiatu Wrocławskiego oraz 8 Gmin: Czernicy, Długołęki, Jordanowa Śląskiego, Kątów Wrocławskich, Kobierzyc, Mietkowa, Siechnic i Żórawiny” nr RPDS.02.01.01-02-0011/16-00 w ramach Osi Priorytetowej nr 2 „Technologie informacyjno-komunikacyjne” Działania nr 2.1 „E-usługi publiczne” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.
Informacje o projekcie:
„Zwiększenie dostępności i jakości elektronicznych usług publicznych dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych Powiatu Wrocławskiego oraz 8 Gmin: Czernicy, Długołęki, Jordanowa Śląskiego, Kątów Wrocławskich, Kobierzyc, Mietkowa, Siechnic i Żórawiny”
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020
Oś Priorytetowa nr 2: „Technologie informacyjno – komunikacyjne”
Działanie: 2.1 „E- usługi publiczne”
Nr umowy RPDS.02.01.01-02-0011/16-00
Beneficjent: Powiat Wrocławski- Lider Projektu,
Gmina Czernica, Długołęka, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Siechnice, Żórawina – Partnerzy projektu
Celem głównym projektu jest: „Intensyfikacja wykorzystania technologii ICT do budowy, uruchomienia i upowszechnienia nowych jakościowo, dojrzałych, elektronicznych usług publicznych, w tym usprawnienie procesów administracyjnych i dostarczenie wiarygodnej informacji zarządczej, poprzez integrację systemów „back-office” i „front-office” uzyskaną dzięki wdrożeniu nowych systemów aplikacyjnych.
Szacunkowa wartość całego Projektu ogółem wynosi 11 453 319,81 PLN. Zakładana kwota dofinansowania 9 724 985,94 PLN. Kwota ta dotyczy powiatu oraz wszystkich ośmiu gmin ujętych
w projekcie.
Projekt w swoim zakresie jest bardzo złożony, ponieważ obejmuje poza realizacją wdrożenia dojrzałych e-usług na poziomie Lidera projektu, również ich wdrożenie u Partnerów tj.8 Gmin Powiatu Wrocławskiego.
Jego realizacja jest istotnym etapem rozbudowy aktualnej infrastruktury teleinformatycznej Beneficjentów o nowe rozwiązania aplikacyjne, systemowe oraz sprzętowe, które zapewnią możliwość wdrożenia ilościowo i jakościowo bardziej dojrzałych elektronicznych usług publicznych na poziomie 3, 4 i 5. Będą one oparte o poddane procesowi rozbudowy, modernizacji
i integracji systemy „front-office” i „back-office”, wspomagające realizację zadań ustawowych będących w kompetencji Beneficjentów.
Podejmowana inicjatywa wpisuje się w rekomendacje jakie płyną z kierunkowej informatyzacji Państwa, w której wskazano na kluczową rolę procesu integracji oraz uspójnienie rejestrów publicznych prowadzonych niejednokrotnie w wielu różnych nie powiązanych ze sobą systemach informatycznych.
Wprowadzenie pełnej gamy e-usług w Urzędach stworzy z jednej strony wizerunek urzędu, jako instytucji przyjaznej, a z drugiej strony da mieszkańcom narzędzie do sprawnego załatwienia często czasochłonnych procedur administracyjnych. Stworzenie przyjaznego otoczenia administracyjnego jest podstawą do wzrostu atrakcyjności dla przyszłych mieszkańców czy inwestorów.
W związku ze zdefiniowanymi problemami i potrzebami oraz wynikającymi z nich wnioskami zakłada się, że zostaną wdrożone następujące zmiany w obecnym systemie i infrastrukturze urzędów.
- Zwiększenie dojrzałości oferowanych e-usług oraz wdrożenie nowych.
- Potrzeba dostosowania infrastruktury wspomagającej realizację e-usług administracyjnych oraz obsługi systemów dziedzinowych.
- Podniesienia wiedzy pracowników Urzędu w zakresie szans, jakie daje udostępnienie e-usług poprzez uczestniczenie w szkoleniach.
- Zwiększenie bezpieczeństwa przechowywanych danych.
- Doposażenie stanowisk pracy oraz uruchomienie Punktu Potwierdzania Profilu Zaufanego.
Rozwiązanie części zidentyfikowanych problemów – w całości lub częściowo – zapewni podjęcie następujących działań:
1. Wdrożenie w organizacji urzędów kompleksowego systemu informatycznego zapewniającego wsparcie dla obsługi dokumentacji ewidencjonowanej, czyli Systemu EZD.
2. Uruchomienie pakietu elektronicznych usług publicznych, w tym usług o wysokim poziomie
e-dojrzałości.
3. Doposażenie infrastruktury teleinformatycznej przez budowę zasobów tzw. Centrum Przetwarzania Danych (CPD).
4. Doposażenie stanowisk prac oraz uruchomienie Punktu Potwierdzania Profilu Zaufanego, w tym wdrożenie Polityki Bezpieczeństwa Informacyjnego na poziomie zgodnym z polityką i wymaganiami określonymi dla platformy ePUAP.
Całkowita wartość projektu dla Gminy Kąty Wrocławskie to 2 306 000,00 zł przy wkładzie własnym 356 235,93 zł (tj. 15,45%)
Powyższa kwota została przeznaczona na:
Zakup infrastruktury:
- Infrastruktura serwerowa dedykowana uwzględniająca wirtualizację zasobów – 3 szt.
- Infrastruktura sieciowa w warstwie dostępowej – 3 szt.
- Infrastruktura sieciowe – urządzenia brzegowe – 3 szt.
- Infrastruktura backup – środowisko archiwizacji danych
- macierz dyskowa – 2 szt.
- przełącznik – 1 szt.
- Infrastruktura EOD
- Stacje robocze – 58 kpl.
- Laptopy – 13 szt.
- Skanery – 4 szt.
- Urządzenia wielofunkcyjne – 4 szt.
- Drukarki sieciowe – 9 szt.
Zakup oprogramowania:
- Oprogramowanie EOD - Elektroniczny Obieg Dokumentów obejmujący: pełna integrację oraz dwukierunkowa komunikacja z ePUAP2, możliwość przesłania informacji o zmianach
w statusie spraw do BIP, zapewniający dwukierunkową integrację i komunikację z systemami dziedzinowymi wdrożonymi w Urzędzie oraz integrację i możliwość automatycznej publikacji dokumentów w BIP dla 80 użytkowników, - Oprogramowanie dziedzinowe – zintegrowany system obsługujący: finanse i księgowość, budżet gminy i sprawozdawczość budżetową oraz podatki i opłaty lokalne wraz z obsługą płatności elektronicznych (PayByNet, PayU lub inny dostępny dostawca w momencie realizacji projektu),
- Oprogramowanie mobilne do udostępniania usług elektronicznych na urządzenia przenośne (telefony, tablety), zapewniająca dostęp do e-usług oraz informacji o gminie i komunikacji
z gminą – 1 szt. - Oprogramowanie bazodanowe,
- Oprogramowanie zapewniające implementację i wdrożenie zadeklarowanych w projekcie
e-Usług - Platforma usług publicznych udostępniająca dane z systemów dziedzinowych
z możliwością pojedynczego logowanie z wykorzystaniem konta ePUAP oraz profilu zaufanego ePUAP wraz z przygotowaniem niezbędnej liczby formularzy ePUAP i publikacją ich w CRD, zakładającą integracja e-formularzy z systemem podatkowym (mapowanie pól)
i obsługą płatności elektronicznych i systemem powiadamiania SMS, - Oprogramowanie Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta zintegrowane z EOD oraz ePUAP, zapewniające synchronizacja kart i opisów usług wraz z możliwość podłączania formularzy ePUAP i dokumentów do pobrania oraz dostępu do informacji na temat sprawy. Obsługa autoryzacji ePUAP z wykorzystaniem mechanizmów profilu zaufanego.
- Oprogramowanie do e-konsultacji społecznych,
- Oprogramowanie do implementacji formularzy elektronicznych – 1 szt.
- Oprogramowanie systemowe (dla serwerów w środowisku wirtualnym) – 3 szt. wraz licencjami dostępowymi - 80 szt.
- Oprogramowanie serwera pocztowego wraz licencjami dostępowymi - 80 szt.
- Oprogramowanie użytkowe – pakiet biurowy – 80 szt.
Prace wdrożeniowe,
Szkolenia użytkowników.